Skräddarsydda IT-lösningar för ditt företag!

Felsökningsguide ADSL

Om ditt ADSL abonnemang inte fungerar rekommenderar vi att du följer den här guiden innan du gör en felanmälan.
  1. Kontrollera att alla kablar sitter där de ska och inte är skadade. 

  2. Starta om all utrustning. Modem och eventuell router startas enklast om genom att man drar ur strömkabeln i minst 30 sekunder. Starta om datorn sist. 

  3. Om det fortfarande inte fungerar, prova att koppla datorn direkt mot modemet för att utesluta fel i mellanliggande utrustning som t.ex. router.

  4. Prova med ett nytt modem och ADSL filter (ADSL filtret är oftast inbyggt i teleadaptern som du sätter i telejacket).

Felanmälan ADSL

  • Jag har gått igenom punkterna i Felsökningsguiden ovan.
  • Jag är säker på att felet inte beror på min utrustning (t.ex. dator, modem, ADSL filter, router, teleledningar i huset). 
    Därför vill jag att IT System felanmäler till Skanova som äger kopparledningen.
    Hittar Skanovas tekniker inget fel kommer jag att bli debiterad 2500 kr i felsökningsavgift.

IT System i Dalarna - Sveagatan 17 - 79330 Leksand - 0247-12200 info@itsystem.se

Copyright © 2015 IT-System, all rights reserved   |   » Sitemap   |   » Cookies